Wednesday, December 19, 2012

Hari Misteri

Assalamualaikum...

Di tengah kegelapan malam yang sunyi...gelap gulita tiada bercahaya  (bukan sbb blackout tp sebab lampu dah tutup.. tido kene la tutup lampu)..
Tiba-tiba.... ade satu suara halus tp garau2 sket betul2 tepi telinga aku.... (seram tak? Seram tak?)..(suara anak aku rupanya..)
Icha: Umi...
Umi: Yer....(lalok sbb ngantuk sgt2.. baru nak lelap...)
 (dlm ati: tak tdo lagi budak nih....adess)
Icha: Umi... buatlah “HARI MISTERI” kat icha....
Umi: Hah?!!.. hari misteri..?? ape tu??
Icha: Hari Misteri mcm cerita upin ipin tu....
Umi: Hari misteri? Umi taktau laa...
Icha: Alaaa.....  cam citer upin ipin tu.... mcm besday tu...
Umi: Hari suprise kot...
Icha: Takkk... hari misteri....
(Misteri pulak anak aku malam ni..... ermmm)
Umi: Ye laa nanti umi tgk dulu... tdo tdo... ngantuk nih...zzzz
Hari ni tak pasal2 kene layan upin ipin gara2 nak tau “Hari Misteri”... aku pon jadi misteri gak nih... Rupa2nya... ‘Birthday suprise’ utk upin ipin....  oo betul laa sangkaan aku bila dia kata “mcm besday”... mmg suprise party.... hoh.... itu rupanya Hari misteri.... ingatkan ape laa yg misteri ...
Ermm Nak buat suprise besday party... susah kalau dia berkepit 24jam.. tak misteri laa nanti... so aku terpaksa laa pikir “Hari Misteri” yg lain utk dia... tetiba aku pon jadi misteri.... hahahaha
p/s: Kuat tul pengaruh Upin ipin nih.. tp yg bagusnya.. bab makan laa.. anak aku tak suka makan sgt tp sbb crita nih dia suka AYAM GORENG... J

2 comments:

Farah Izza Shafik said...

very da scary icha bisik2 mlm2 hahaha...

keh said...

umiiii....... umiiiiiiiii