Thursday, July 26, 2007

Sat & Sun

Salam...
Alkisah diujung minggu.. Bosan bangat no more "family day" selalunya sabtu ahad mmg "family day" pi merayap.. layan bowling, pi jalan2 cari makan... mandi pool bersama sikecik.. semua laa tp minggu ni tak gi mana2.. sbb ayahnyer takde kot. malas pulak aku nak bawak sikecik tu sensorang.. susah nak bawak masuk kete.. susah nak angkat2 beg..:p so lepak umah laa main2 ngan sikecik tu.. pagi sabtu.. cam biasa laa time coti.. selagi sikecik tu tak kejut mmg tak bangun tdo le aku hahaha.. (baguih dak aku?).. sedar2 je muka dah kene tepuk2.. dlm ati kata.. cuti ka tak cuti ka sama jaa... pastu sambil kata kat sikecik pulak "awat dok bangun awai2 cuti2 ni.. sambung tdo jom" tapi dia paham ka?... dia dok panjat2 kepala ummi dia jugak so.. terpaksa laa bangun.. Apa lagi cargas laa kemas umah.. uruskan icha.. bla bla.. sampai laa tghari.. mmg bosan.. sikecik tu pon tdo balik.. biasa laa dia,perot dah kenyang.. aku apa lagi.. selalunya time tdo laa aku nak buat "kerja bujang".. apa lagi main game laaa.. buka tv tgk CSI 3 episod... pastu layan movie pulak... perghhh.... mmg giler2, lama tringin macam nih...:)) hahahaha sedar2 dah nak malam.. tgk TV lepak2 ngan sikecik.. sampai laa malam.. tdo...
Ahad pulak biasa laa bangun.. plan nak bawak sikecik tu jalan2 kat kedai bawah tu tp ujan pulak.. lepak dlm umah laa.. mmg bosan. dok terperap je kat umah... cam biasa laa tghari dia tdo.. aku dok lepak tgk TV.. bosan takde citer ape.. dok ulang2 mende yg sama jaa.. aku pon baring laa sebelah icha.. tgk muka dia.. pastu macam tak percaya pulak life aku dah lain skrg... ujan pon turun mmg syahdu.. mata tak ngantuk lagi... ya laa asyik dok tdo saja.. nak mengantuk apa lagi... so tringat la zaman muda mudi dulu.. hahaha.. ingat kawan2 lama.. sronok ada.. sedih pon ada... dok melayan perasaan sambil dgr bunyi ujan.. tup tup aku tertdo sekali ngan sikecik... muahahahaha tdo lagi... dipendekkan crita.. takdak apa yg best pon sabtu & ahad lepas... minggu yg membosankan..

No comments: